Not resolved
0 comments

Unfortunately the problems with Tutorvista are continuing. I wanted to try out the service (they advertise a free trial) but in fact they made it extremely hard to talk to a tutor unless you sign up for the service. Once signed up, it is very hard to stop the service. I decided to cancel the service the same day I signed up when I realized that the business practices were questionable (the fact that my credit card company called me to find out if I really wanted to sign up with Tutorvista was one of the signs that something was not right).

Although I had cancelled the service and also asked that they not renew the service at the end of one week, they did so anyway, and refused to refund the money because it had already been renewed (which I had told them NOT to do).

Whatever good they do as tutors is outweighed by horrible business practices. I strongly recommend that you look for any other tutoring organization than TutorVista.

Here is some of the communication:

Dec 2 (the day I signed up for the service)

Dear Customer,

This is to confirm that your account with TutorVista is canceled.

There will be no further charges on your account in the future.

For further information feel free to email us at care@tutorvista.com.

Thanking You,

Christy

Relationship Executive – TutorVista

Website: http://www.tutorvista.com

and and then when the further $99 charge was issued and I complained, I received this letter:

Dear Customer,

We are writing this mail to inform you with regards to your TutorVista Subscription.

You signed up on 2nd Dec 2010 from your end. Your account was auto renewed on 9th Dec 2010. It is clearly mentioned on our payment page that accounts will be auto renewed for customers convenience.

All customers who sign up with TutorVista have to agree to the monthly auto renewal.

This is to confirm that your account with TutorVista is currently canceled there will be no further charges on your account in the future.

We are unable to offer you refund based on the refund policy.

Please click on the link below to go through our cancellation policy:

http://www.tutorvista.com/terms.php#cancellation

For further information feel free to email us at care@tutorvista.com.

Thanking You,

Jyothi

Relationship Executive – TutorVista

Website: http://www.tutorvista.com

Review about: Tutor Vista Tutoring Service.

Had an Experience with Tutor Vista?

Write a review

Comments

Terms of Service
Post Comment
Cancel

You May Also Like

Nv Real Estate Academy - NVREA-More Than Expected Nv Real Estate Academy "My name is Elizabeth Brumbaugh. My husband and attend the NV BusTour in July 2017. We both were extremely skeptical but when we left we were pleased that we took..." Read more Corllins University Scam Corllins University "I spent alot of money on the Masters degree program based on learning, and was also told that the degree was accredited and valid for applying for jobs, but as..." Read more Brett Mcfall - Brett Mcfall Courses Are Bullshits, Worthless and Totally a Waste of Time!B Brett McFall "I have attended many internet marketing seminars and previews over the years. This time I attended Brett McFall seminar preview while I was in Melbourne. To be frank, it is..." Read more Curriculum Associates - I-Ready is is horrid, enough said. Curriculum Associates "Let's see, how shall I begin this... saying "I-Ready is horrid" is an understatement, to be honest. To start with, the diagnostic tests are *** ridiculous. They literally give you..." Read more Ryland Homes - Tiles bulging in master shower Ryland Homes "The tiles in my master bathroom showerwall started bulging then when I was showering the tiles fell off. I called a Contractor to see how what was going on that..." Read more Automotix - Bad AC Compressor and Packaging Automotix "I bought a recycled AC Compressor on 6/27/17. It only worked for about two-three weeks. I called and got a replacement compressor in August. That one came completely damaged. Although..." Read more Budget Truck Rental - Horrible! Budget Truck Rental "Rented a 24 foot truck and a car hauler for a cross country move. Halfway, the car hauler has a blow out. Called 24 hour roadside assistance. Was told there..." Read more Benefitwallet - NSF Fees Benefitwallet "I entered an "online payment" reimbursement and for for some reason I was not provided an alert at the end of the request stating that it was received. With that..." Read more